KLM - cross channel sales campagne


In opdracht van KLM Royal Dutch Airlines en in nauwe samenwerking met het KLM Campagne Team ontwikkelde IntoApps een compleet nieuw concept voor een grote cross channel, mobile first sales campagne – met een aantal grote uitdagingen!

‘Grijp uw Dream Deal!’
De campagneboodschap met een sterke call-to-action ‘Loop uw Dream Offer niet mis!’ moest een grote diversiteit aan klanten aanspreken in meer dan 50 markten. Dankzij het visueel aantrekkelijke concept en de beschikbaarheid in 20 talen werden er vele landsgrenzen gepasseerd! Doordat de campagne meteen in beeld bracht waar deze over ging, werd het een daverend succes.

Aantrekkelijke fotografie
Op de visueel aantrekkelijke landingspagina integreerden we verschillende feeds om daarmee de content te personaliseren en de bezoeker een real time ervaring te bieden. Naast de aantrekkelijke foto’s op de landingspagina werd er allerlei materiaal ontwikkeld: verschillende nieuwsbrieven, video, display en OOH materiaal. Om live te kunnen gaan met al het materiaal in geïntegreerde kanalen en in uiteenlopende markten, waren timing en nauwkeurigheid cruciaal. 

Campagne designer tool
Om dingen makkelijker te maken, ontwierpen we een nieuwe en geoptimaliseerde campagne designer tool,  toegankelijk voor alle markten en leveranciers. Deze tool hield rekening met verschillende business rules en marktscenario’s (juridisch van aard). Verschillende feeds werden geïntegreerd in zowel de campagne designer tool als op de landingspagina met als resultaat: een perfecte, logische en pragmatische ervaring voor iedereen.


KLM - cross channel sales campagne
KLM - cross channel sales campagne
Meer weten? Neem contact op.